Од почетка ове 2015. године је, у просторијама Верског добротворног старатељства, отпочела са радом нова дечија радионица.
По благослову свештеника Владимира Марковића, секретара ВДС-а, Зорана Кипријановић је осмислила, покренула и води дечију радионицу за анимацију.
Дечија уметничка школа анимације ,,ДУША” има за циљ да децу узраста 7-12 године научи да самостално направе свој анимирани филм.
Обрађиваће теме верских, породичних и традиционалних вредности на један креативан и мултимедијалан начин.
Као коначни продукт овог лепог дружења, учења, развоја вештина и рада ће бити анимирани филм о деспоту Стефану Лазаревићу.
Кроз рад на анимираном филму деца се развијају на више значајних нивоа:
⇒ Развијају фину моторику и акомодацију ока. Ове вештине су неопходне у многим занатима како традиционалним (украшавање употребних предмета различитих намена) тако и савремених (дизајн текста и слике). У ранијој образовној пракси је био присутан вез, дрворез, прављење мозаика ид. У данашње време се ове вештине у Србији развијају код деце на часу ликовне културе чији је фонд часова смањен и сведен на један недељно.
⇒ Увежбавају тимски рад. Стварање филма није могуће кроз уклапање појединачно урађених сегмената, него је неопходно да се ослушкује и ради заједно како би испала складна целина. Данашња деца, да би се уклопила у начин на који се живи у граду, морају да проводе већину слободног времена у стану, у оквиру своје породице или са једним другом-цом. Изостаје спознаја другачијих искустава, становишта, реакција,што у многоме представља хендикеп ако данас знамо да је интраперсонална интелигенција по Х.Гарднеру једнаке на лествици са вербалном, математичком, музичком и другим.
⇒ Негују стрпљење,истрајност, прецизност
⇒ Приповедање и креативно писање чине саставни део овог процеса а њигов значај за дечији развој не треба додатно тумачити
⇒ Апстрактно мишљење је код деце развијено у извесној мери. Свакако мање него код одраслих особа. Рад са ликовима од пластелина омогућава деци да истраже апстрактне концепције на опипљив начин.
⇒ Креативност израде ликова и сцене.
⇒ Деца уче како да решавају проблеме како да реализују покрет у тачно одређеном броју фрејмова , из ког угла фотографисати лик, како светлост и звук утичу на атмосферу у филму итд. су само неки од проблема које треба решити и на тај начин стећи неопходну сигурност за решавање проблема у даљем животу.
Из вишевековног педагошког искуства знамо да се проживљено знање, које има лични печат ученика, дубље и трајније урезује у свест од оног које се поучава ex catedra. Такво знање постаје део њиховог личног опредељења и животног става.
Подржимо их у томе!
Дечије радионице анимације се одвијају у просторијама ВДС-а, а ми ћемо вас путем нашег сајта обавештавати о новим групама које ће бити формиране.
Фотографије (клик на слику за увећање):